Stowarzyszenie Nauczycieli Matematyki Oddział w Opolu
wraz z wydawnictwami Nowa Era i Juka -91
zorganizowały 19 października 2002 roku w godzinach 900-1400 w Publicznym Gimnazjum nr 6 - Opole, ul. Powstańców Śl. 19
IV Warsztaty Matematyczne

dla nauczycieli szkół podstawowych, gimnazjów oraz szkół średnich.

Uczestniczyło w nich 400 nauczycieli matematyki i nauczania zintegrowanego. Pełna lista propozycji warsztatowych oraz fotoreportaż znajduje się poniżej. Warsztaty p. Cegiełki nie odbyły się, za co przepraszamy zainteresowanych. Wydawnictwo Juka-91 poinformowało o tym organizatorów na dwa dni przed terminem imprezy.


Propozycje zajęć warsztatowych:

Nauczanie zintegrowane:
1. Katarzyna Maślak (pedagog) : Dysleksja rozwojowa a trudności w uczeniu się matematyki
2. Maria Frindt: Czytanie ze zrozumieniem a rozwiązywanie zadań matematycznych(Juka-91)
3. Jan Baranowski: Symetria i ornamenty, nie tylko szlaczki (Nowa Era)
Szkoła podstawowa:
4.Karina Ratajczak: Domino znane i nieznane
5.Stefan Turnau: Kształtowanie pojęć matematycznych z wykorzystaniem doświadczeń dzieci (Nowa Era)
6.Małgorzata Dacyk: Testy kompetencji a ocenianie w szkole.

Szkoła podstawowa i gimnazjum
7.Katarzyna Maślak (pedagog): Dysleksja rozwojowa a trudności w uczeniu się matematyki
8.Janusz Kaja: Praca z uczniem słabym (Juka-91)

Gimnazjum:
9.Janusz Kaja: Nauczanie geometrii w gimnazjum (Juka-91)
10. Agnieszka Sułowska: Zadania testowe w gimnazjum (Juka-91)
11a.Krzysztof Mostowski: Praca metodą projektu na lekcjach matematyki (Nowa Era) Uwaga: całość propozycji obejmuje 2 sesje po 1 godz. 15 min.
11b.Ada Paczesna: Praca metodą projektu na lekcjach matematyki (Nowa Era) Uwaga: całość propozycji obejmuje 2 sesje po 1 godz. 15 min.
12.Ada Paczesna: Jak pracować z pakietem edukacyjnym (Nowa Era)


Gimnazjum i szkoła średnia:
13.Anna Kosielska i Iwona Zbieg: Propozycja lekcji wychowawczej - Tajemnice uzależnień.
14.Danuta Bułka: Metody aktywizujące na lekcjach matematyki (Juka-91)

Szkoła średnia:
15.Piotr Pawlikowski: Co to jest stożkowanie, czyli jak powstają bryłki
16.Waldemar Górski: Wartość bezwzględna i teoria liczb dla nastolatków
17.Kazimierz Cegiełka: Równania i nierówności związane z trójkątem (Juka-91)
18.Kazimierz Cegiełka: Monotoniczność funkcji i ich zastosowanie (Juka-91)
19.Grzegorz Janocha: Schematyzm a schematyczność w nauczaniu matematyki w szkołach ponadgimnazjalnych (Nowa Era)

Dla wszystkich:
20.a)Joanna Stasch: Wyszywanki matematyczne
20.b)Elżbieta Żórawska-Dobrowolska: Wyszywanki matematyczne
21.Aleksandra Gębura: Temari (matematyczne bombki na choinkę?)
22.Przemysław Ślusarczyk (dyrygent): Emisja głosu i dykcja
23.Barbara Pfűtzner: Sześcian bez kleju - pudełka na prezenty
24.Aleksandra Gębura: Bryły plasterkowe
25.Grzegorz Janocha: Wykorzystanie wyników egzaminu zewnętrznego
26.Piotr Pawlikowski: Wielościany - kształtowanie wyobraźni przestrzennej
27.Krzysztof Mostowski: Własności wielokątów
28.Zygmunt Pastuszczak: Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego Excel w pracy z uczniem na lekcjach ( kółku zainteresowań) w klasach gimnazjum
29.Maria Kozielska: Statystycznie rzecz biorąc ....
30.Barbara Pfűtzner: Piłka nożna na matematyce



Na niektórych warsztatach było naprawdę tłoczno
Zajęcia były prowadzone w duetach ...
... i solo
Miła ta robótka ...
Sama szfowa całego zamieszania - Joanna Stasch - w akcji ...
... i to razy dwa
Królestwo Temari z Miłościwie Panującą Olą Gęburą
A tutaj Wielkie Księstwo Wyszywanek
Stożkowanie wielościanów- chyba najbardziej zagadkowy tytuł zajęć. Piotr Pawlikowski pokaz swoich modeli wspomagał komputerowo
Matematyka z Excelem i z Zygmuntem Pastuszczakiem
Uczniowie właściwie już po swoich warsztatach
Duża liczba zgłoszeń na warsztaty wymusiła pewne zmiany i nowe propozycje - o czym informowaliśmy